X
تبلیغات
زندگى آرام







زندگى آرام

سادگی

 رالف والد امرسون می گفت (چیزی ساده تر از عظمت نیست. در واقع ساده بودن عظیم بودن است)

آری من معتقدم هر کس زندگی ساد ه ای داشته باشد و هر کس پایبند انبوه بی شماری جزییات نشود انسان با عظمتی است

 ساده بودن باید هدف همه ما انسانها باشد با سادگی است که می توان به سر منزل مقصود حرکت کرد.

وقتی قوانین سادگی را به مرحله عمل می گذارید که امروز و همین حالا از آلودگی دورن ذهن خود خلاص شوید و از رنجشهایی که به ناچار موجودیت شما را دشوار می کند نجات یابید/

سادگی به معنای دیدن و لمس زندگی به طرزی که وجود دارد این مغایر آن است که در رویای آنچه باشیم فر وریم سادگی معنای آرامش ذهن است

این گفته هنری تورئو را همیشه به خاطر داشته باشید( پرداختن به جزئیات زندگی را تباه میکند ساده شوید ساده کنید

+ نوشته شده در یکشنبه پانزدهم دی 1387ساعت 22:8 توسط معبودي |

خبر دادن پیامبر اسلام از بی بند و باری زنان آخر زمان

خبر دادن پیامبر از بی بند و باری زنان آخر زمان: دو گروه از دوزخیان را من ندید ه ام(در شب معراج) گروهی که تازیانه هایی مانند دم گاو در دست دارند و مردوم را با آن می زنند و گروه دیگر زنانی که پوشش داند اما برهنه اند کجراهه می روند( کرشمه وناز راه می روند تا دل مردان را بربایند) ودیگران را به کجروی تشویق می کنند. سرهایشان همچون کوهان شتر خراسانی فرو هشته است اینان به بهشت نمی روند و بوی بهشت را که از فاصله چندان و جندان به مشام می رسد استشمام نمی کند. 

خیلی این حدیث جالب است می گوید سرهاشن همچون کرهان شتر فروهشته است واین را ما در حا حاضر  به راحتی می بینیم

مشکل اینجاست که بعضی آخرت زیاد باور ندارند و فکر می کنند یک خیال است

+ نوشته شده در جمعه سیزدهم دی 1387ساعت 9:54 توسط معبودي |

تجر به وعقل

امام علی علیه السلام:   العقل غریزه تزید بالعلم  و التجارب( عقل غریزه ای است  که با علم   وتجربه بیشتر می شود)  

از همان حضرت: العقل حفظ التجارب( خرد اندوختن تجربهاست)

امام حسین علیه السلام: العلم لقاح المعرفه و طول التجارب زیاده فی العقل( دانش شناخت را باروز می کند وتجربه ها ی زیادی بر خود می افزاید)

امام حسین علیه السلام: التجارب لا تنقضی والعاقل منها فی زیاده  ( تجربه ها را پایانی نیست و خردمند بر تجربه های خویش می افزاید)                                                                      

امام علی علیه السلام: العاقل من وعظته التجارب ( خردمند کسی است که تجربه ها او را پند دهد)

+ نوشته شده در جمعه سیزدهم دی 1387ساعت 9:45 توسط معبودي |

غبطه خوردن  و حسد بردن از جمله شررهاست که چون ماری بزرگ روی زمین می خزد   اوید

برای درمان حسد در آینه به خود نگاه کنید و به تاثیرات بد این احساس فکر کنید و بعد سعی کنید به خودتان محبت کنید و با خود مهربانانه رفتار کنید

 یک ضرب المثل می گوید: درست به همان شکلی که درختان بلند را از سایه هاشان می شناسیم انسانهای خوب را هم از دشمنانشان می شناسیم

یک سخن حکیمانه از ناپلئون: کسی به جز من به من آسیب نرسانده است.

یعنی اینکه از خود بطلب هر آنچه خواهی زجهان  یعنی اینکه یا ایها الذین امنو علیکم انفسکم     ای کسانی که ایمان آوردید خود را دریابید

 در این روزها:

ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه

حسین منی  و انا من حسین     رسول الله صلی الله علیه و آله

الحسن و الحسین سیدا شباب اهل الجنه           رسول الله صلی الله علیه و آله

ان عمی العباس کان شجاع و صلب الایمان      عموی من عباس علیه(ع) شجاع بود با ایمانی محکم.  امام صادق علیه السلام

تا چند ورز دیگه مطلبی می نویسم که جوابی برای افرادی است که اعتقاد دارند گریه برای امام حسین علیه السلام کار بیهوده و باعث افسردگی می شه باید بگم  علاوه بر اینکه باعث افسردگی نیست بلکه باعث ایجاد آرامش درون و سلامت روان میشه به موقش توضیح میدم

 

 

 

 

+ نوشته شده در سه شنبه دهم دی 1387ساعت 18:52 توسط معبودي |

تلیقن به نفس

یکی از راههای بسیار مهم و کاربردی برای داشتن یک زندگی زیبا و آرام استفاده از روش تلقین است.

تلیقن یعنی باور کردن یک واقعییت خواه درست باشد خواه نادرست تلقین آنقدر کارایی دارد که اگر کسی به خطور مستمر و مداوم از آن به طور مثبت و علمی استفاده کند واقعا زندگی را دگرگون می کند و انسان خود اثرات آن را به وضوح حس می کند.

اما تلقین باید به طور تاکیدی باشد یعنی اینکه روی یک جمله یا کلمه تلقینی تاکید کنی و آنرا خیلی زیاد تکرار کنی. شاید خیلی از ما تلقین را تجربه کرده ایم و فواید آنرا حس کردیم اما فواید آنرا لحظه ای دیده ایم یعنی در لحظه ای که تلیقن می کنی آرام هستی خوشحال هستی و بعد همه چیز به حال اول خود خود بر می گردد دلیل آن اینست که به طور مستمر و مدام روی یک تلقین تاکید نکریده ای.

در مورد تلقین من دو دیدگاه مختلف را در کتابها دیده ام مثلا بعضی ها اعتقاد دارند که در  تلقین باید سعی کنی که آن کلمه تلقینی را باور کنی

اما دیدگاه دوم می گوید که شما نیازی نیست سعی کنید که کلمه تلقینی را باور کنید فقط آنرا تکرار کنید چون وقتی که تلاش می کنید کلمه تلیقنی را به زور باور کنید در حال اعمال فشار هستید و در برابر هر فشاری مقاومتی وجود دارد پس فقط تکرار کن که البته بعد از تکرار زیاد ضمیر ناخوداگاه آن کلمه را باور می کند.

می توانی از جملات تلقینی  زیبا استفاده کنی و یک زندگی آرام و زیبا استفاده کنی این به تو بستگی دارد که بخواهی چه نوع احساسی در خود ایجاد کنی اگر بخواهی احساس آرامش کنی از جملاتی که در راتباط است استفاده کنی یا از کلمات آرامش عشق آب روان کوه و ...

اگر بخواهی ارتباط خود را با خدا بیشتر کنی می توانی از این جملات استفاده کنی: من هر لحظه خدا را حس می کنم. من عاشق خدای خود هستم. خدای من تو را دوست دارم. خدای رحمان هر لحظه مرا نظاره می کند. خدایا تو از من دفاع می کنی. یا ارحم الراحمین.

کلماتی چون: الله اکبر ـ سبحان الله ـ الحمدالله ـ خدایا شکرـ و.... البته این تسبیحات را همه انجام می دهند ولی در تو که به قدرت ضمیرناخودآگاه آگاهی خیلی بهتر اثر می کند آری هل یستوی الذین یعلمون والذین لا یعلمون

تلقین باعث ایجاد فکر در تو می شود وفکری که ایجاد می شود در ربطه با معنی کلمه تلقینی است پس تو می توانی فکرت را هم کنترل کنی و اگر مدتی روی یک کلمه یا جمله تلقینی تاکید در طول روز توجه بیشتری به موضوع تلقینی خود خواهی داشت و افکارت بیشتر بروی کلمه تلقینی  و معنی آن متمرکز است.

 مثلا برای دوری از افکار گناه بهتر است که با تلقین مناسب افکار مثبتی را در ذهن پرورش دهیم تا جایی برای افکار زشت و نادرست نماند و ذهن پر از افکار زیبا شود.

+ نوشته شده در جمعه ششم دی 1387ساعت 18:31 توسط معبودي |

جک کنفیلد

در واقع احساس است که موجب جذب می شود نه صرفا تصویر یا فکر. عده ای زیادی چنین می پندارند که: اگر فکر مثبت داشته باشم یا داشتن هر آنچه را می خواهم  مجسم کنم کافی است. اما اگر تو این کار را بکنی ولی احساس وفور نعمت لذت و عشق نکنی قدرت جذب را خلق نمی کند.

پس همیشه بگو که بیش از حد نیازم دارم واین اینطور احساس کنی البته در این فقط در مورد پول نیست در موردهر چیزی صدق می کند و این تکنیک ها که بر ضمیر ناخوداگاه اثر دارد در مورد هر موضوعی جواب می دهد.

جک کنفیلد

 وظیفه ما سر در آوردن از چگونگی نیست. چگونگی از اعتقاد و تعهد ما به چه رخ می دهد.

پس دوست من وقتی دعا می کنی ذهن استدلالی را بذار کنار یعنی اینکه در لحظه دعا همه چیز را به خدا رحمان گذار کن و کاری نداشته باش که خدا دعای تو را خدا از چه راهی عملی می کنه و چطور دعای تو اجابت می شود فقط تو بخواه.

+ نوشته شده در چهارشنبه چهارم دی 1387ساعت 20:51 توسط معبودي |